R4 SA MUSÍ DOSTAŤ DO PRIORÍT, CESTA JE PRE NÁS ŽIVOT. SVIDNÍK PODPORUJE PETÍCIU ZA URÝCHLENÚ VÝSTAVBU R4.

Chcete R4? Podpíšte petíciu Za začatie výstavby a predovšetkým dokončenie2.etapy rýchlostnej cesty R4 a následne až k hranici s Poľskom- vyzýva OZ Náš Prešov.

Občianske združenie (OZ) Náš Prešov rozbehlo petíciu, v ktorej žiada vládu o začatie výstavby 2. etapy rýchlostnej cesty R4, ktorá tvorí severný obchvat Prešova a následne jej pokračovanie až ku hranici s Poľskom.

„Dôvodom petície je neustály odklad výstavby 2. etapy R4, keďže výstavbou 1. etapy R4 sa nerieši hlavný problém odklonu tranzitnej kamiónovej a nákladnej dopravy z obytných zón mesta. Pre Prešov je alfou a omegou kompletná výstavba prešovského úseku R4, teda križovatka Prešov, západ – Kapušany,“ uvádzajú iniciátori v petícii, ktorou chcú osloviť predovšetkým obyvateľov Prešovského a Košického kraja.

Predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Milan Majerský (KDH) iniciatívu OZ Náš Prešov privítal a petíciu medzi prvými podpísal. „Nám naozaj hrozí medzinárodná blamáž. Maďari a Poliaci stavajú, Slováci ako keby zaspali. Ja naozaj chcem poprosiť a vyzvať ministerstvo dopravy a ministerstvo financií, aby akcelerovali svoju činnosť, lebo PSK bude naozaj zaostávať oproti ostatným regiónom, keďže severo-južné prepojenie je pre nás bytostne dôležité,“ uviedol Majerský, ktorý ministerstvá vyzval nielen na urýchlené zapojenie sa do 2. etapy, ale aj do zvyšných ôsmich etáp R4 na slovenskej strane. Hovorca ministerstva dopravy Ivan Rudolf reagoval, že rezort pokračuje v rokovaniach s ministerstvom financií a jeho Útvarom hodnoty za peniaze o harmonograme priorít, v ktorom budú záväzne vyčlenené financie na jednotlivé infraštruktúrne projekty, vrátane výstavby severného obchvatu Prešova.

Preto Svidník podporuje petíciu za urýchlenú výstavbu R4. „Cesta je pre celý kraj pod Duklou tepnou, ktorá prinesie život do celého regiónu. Každý deň počúvam, že Svidník je výborné miesto pre život, ale čo tu chýba je PRÁCA. Bez rýchleho a kvalitného dopravného spojenia so svetom sa tu môžeme „rozkrájať“ – investor nepríde. Tak ako v iných častiach Slovenska, kvalitná cesta, a som o tom presvedčená, zastaví úbytok obyvateľstva. Bývanie v malom meste ponúka nesporný komfort – dobré ceny nehnuteľností, čisté životné prostredie alebo ľahká dostupnosť, či športové vyžitie - RÝCHLO a BEZPEČNE sa dostať do práce napr. v krajskom meste, by to zlepšilo kvalitu života mladých rodín. A toto je pre nás všetkých dôležité,”

uviedla priátorka mesta Svidník Marcela Ivančová.

Podľa informácií z Národnej diaľničnej spoločnosti sú úseky R4 v rôznom stupni rozpracovanosti – a oproti plánu je sklz minimálne 1 rok, teda termín dobudovania 2028 – 2029 určite nebude dodržaný.

“Cestu R4 každá vláda deklaruje ako prioritu, zatiaľ je to iba deklarácia. Je to veľká škoda. Štát musí dbať na rovnomerný a spravodlivý rozvoj regiónov, tak aby každá časť republiky mala rovnaký prístup aj k dobrej dopravnej infraštruktúre. Pre okresy BEZ ŽELEZNICE – pre Svidník a Stropkov – je R4 zásadná požiadavka, ale najmä spôsob ako ZACHOVAŤ ŽIVOT v tejto krásnej časti Slovenska a Európy. Sme na začiatku programovacieho obdobia 2021 – 2017. Práve v tomto čase vláda formuluje konečnú verziu Plánu obnovy – R4 musí byť jednou z top priorít. Pomôže oživiť celý región – od Prešova po Duklu. Teraz hráme o veľa, hráme o budúcnosť našich miest a obcí. A preto prosím o podporu petície,” zdôraznila Ivančová.

(ver)

Autor: redakcia
Vytlačiť článokVytlačiť článok
Komentáre
Nenašli sa žiadne komentáre.